Tietoa toimituksistamme

Lakisääteiset ja yleiset ehdot toimituksistamme löytyvät toimitusehdoistamme, mutta tälle sivulle pyrimme keräämään hyödyllistä tietoa käytännöistämme sekä vastaamaan yleisimpiin kysymyksiin.


Q: ”I’m ordering from outside of Finland, is it possible to combine several orders and save in shipping? Do I have to pay the extra shipping fee twice for two or more pre-orders that are being released at the same time?

Yes, it is possible to combine orders that are released simultaneously! Our pre-order mechanism is currently limited in its functionality and always applies the full extra shipping cost for each pre-order as they cannot be combined automatically. Please contact us with any requests to combine orders outside of Finland so we can work out the cheapest solution for the shipping.

K: ”Olen ennakkotilannut tuotteen mutta osoitteeni saattaa muuttua ennen kuin tilaukseni on toimitettavissa – kuinka voin ohjata tilauksen uuteen osoitteeseen?

Osoitteenmuutos onnistuu helpoiten vastaamalla suoraan järjestelmän tilausvahvistusviestiin – tai jos sitä ei ole käytettävissä, lähettämällä meille viesti ennakkotilaukseen kirjatusta sähköpostista osoitteeseen asiakaspalvelu@finanime.fi mainiten tilausnumero(t). Kaikkiin ennakoihin ei siis tarvitse erikseen lähettää viestiä pysyvän osoitteen vaihdoksen ollessa kyseessä, me päivitämme puolestanne uuden osoitteen kaikkiin samaan sähköpostiosoitteeseen / asiakastiliin kytkettyihin avoimiin ennakoihin. Tarvittaessa voimme lähettää järjestelmän tilausvahvistusviestin uudelleen.

Osoite voidaan päivittää järjestelmään lyhyelläkin varoitusajalla ja se ehtii varmuudella ajoissa aina siihen asti kunnes tilaus on käsitelty (järjestelmä lähettää automaattiviestin kun tilaus on käsitelty). Tämän jälkeen emme voi välttämättä enää muuttaa toimitusosoitetta, pyrimme kyllä tarkistamaan viestinnän vielä kerran juuri ennen kuin päivän tilaukset lähtevät Postin kuljetukseen, mutta aikatauluista johtuen tämä ei ole aina mahdollista ja aivan näin viime tippaan emme suosittele ilmoitusta jättämään…

K: ”Toimituskulut sisältyvät hintoihin” verkkokaupassa, miten ne oikein sitten on laskettu?

V: Varsinaiset postikulut vaihtelevat erittäin paljon tuotekohtaisesti, riippuen tuotteen pakkauksen koosta, painosta ja toimitustavasta. Tästä syystä päädyimme laskemaan jokaiselle tuotteellemme yksilöllisen hinnan johon sisältyy juuri kyseisen pakkauksen mukainen postimaksu. Perinteinen ”+toimituskulut X euroa”-vaihtoehto on kauppiaalle suoraviivaisempi ja helpompi, mutta yleensä tämä tarkoittaa samalla myös että pienikokoisen tuotteen tilaaja maksaa suurikokoisen pakkauksen tilanneen kuluista osan, koska kaikkien tilauksien postikulut pyritään kuitenkin kattamaan kaupan kannalta kokonaisuutena.

Mutta entäpä tilattaessa useampia tuotteita samalla tilauksella? Tällä on joskus vaikutus varsinaisten maksettavien postikulujen osuuteen alentavasti – toisaalta vastaavasti pakkauksen koko, käytettävä työaika ja muut materiaalit kasvavat myös merkittävästi joten kulut lähtökohtaisesti tasaantuvat (mikäli siis tuotteet voidaan ylipäätään toimittaa kerralla samassa lähetyksessä, esim julkaisujen ajankohtien ym. vuoksi). Tilauksen toimituskulujen määrän hinnasta voi aina tarvittaessa kysyä meiltä – vaikka tässä yhteydessä täytyy myös muistaa, että postikulut ovat vain yksi osa kaikista meille syntyvistä hankinta- ja toimitusketjun kuluista. Pyrimme aina etsimään asiakkaalle laadukkaista vaihtoehdoista sen edullisimman ratkaisun.

K: ”Mitä tarkoittaa verkkokaupan ”saatavilla”? Mitkä ovat toimitusajat?

V: Saatavilla olevat tuotteet ilman mitään muita merkintöjä tuotteen kuvauksessa (kuten esim ”Tulossa pian” tai ”Ennakkotilaus”) ovat aina meillä heti valmiina omassa varastossamme Suomessa, näin tilaus saadaan käsiteltyä & postin kuljetukseen viimeistään kahden arkipäivän kuluessa. Mikäli kyseessä on erikseen toimittajan varastosta tilattava tuote jota meillä ei ole heti välittömästi omassa varastossamme niin merkkaamme sen aina selvästi näkyviin; näin ennakkotilausta / tilaustuotetta harkitseva osaa varautua normaalia pidempään toimitusaikaan. Mikäli olemme kuitenkin epähuomiossa jättäneet tulkinnan varaa, vastaamme aina mielellämme tiedusteluihin!