Toimitusehdot

Päivitetty  26.3.2020

FINANIMEN AJANKOHTAISET TOIMITUSEHDOT

1. Yleiset ehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Finanime Sekain (myöh. Finanime) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Finanimen välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Finanimella on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Finanimen kotisivuilta.

Finanime ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Finanimen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.

2. Asiakas ja tietosuoja

Finanimen tuotteet ja verkkokauppa on suunnattu harrastajille, ei jälleenmyyjille. Yrityksen ollessa asiakkaana pyydämme erikseen ottamaan meihin yhteyttä esim. sähköpostitse tai puhelimitse. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä.

Tilauksen tehdessään asiakas antaa EU:n Yleisen Tietosuoja-asetuksen mukaisen suostumuksensa käsitellä tarvittavia henkilötietojaan. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Finanimen asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään Finanimen ja asiakkaan välisen asiakassuhteen ylläpitämiseen. Tietoja ei käytetä suoramarkkinointiin – vain normaaliin yhteydenpitoon asiakassuhteessa. Tietoja ei milloinkaan luovuteta Finanimen ulkopuolelle, paitsi perintään tai laskutukseen liittyvissä asioissa sekä lainsäädännön erikseen niin velvoittaessa. Ilmoitamme aina välittömästi kyselyn kohteelle/asiakkaalle mikäli joku yksityinen taho tai viranomainen tiedustelee meiltä yksittäistä asiakasta tai ylipäätään asiakkaita koskevia tietoja, emmekä koskaan luovuta tietoja ilman tuomioistuimen lainvoimaista määräystä. Henkilötietoja ei siirretä Euroopan Unionin ulkopuolelle, ellei se ole Finanimen tai sen yhteistyökumppanin teknisen toteutuksen varmistamiseksi tarpeellista. Halutessaan asiakas (luonnollinen henkilö) voi rekisteröidä ja luoda itselleen palveluun käyttäjätilin, johon kirjattujen tietojen tulee olla todenmukaisia. Yhdellä luonnollisella henkilöllä saa olla vain yksi käyttäjätili kerrallaan. Finanime varaa oikeuden täyteen järjestelmän hallintaan, mukaan lukien (mutta ei rajoittuen) tarvittaessa poistaa tili ilman ennakkovaroitusta tai lopettaa palvelu kokonaan. Asiakkaan velvollisuus on pitää tilinsä käyttäjätunnus ja salasana huolellisesti tallessa eikä paljastaa niitä ulkopuolisille, Finanimen henkilökunta tai ylläpito ei tiedä eikä koskaan kysy asiakkaalta tilin salasanaa.

Asiakas voi tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Finanimen asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Finanime Sekai, Kauppakartanonkatu 20 E 39, 09300, Helsinki. Henkilötietolain mukainen rekisteriselosteemme on nähtävissä täältä. Asiakas voi milloin tahansa hallita omia tietojaan ja pyytää niiden välitöntä ja pysyvää poistoa Finanimen tietojärjestelmistä ellei lainsäädäntö, avoimet laskut tai perintätoimet estä tietojen poistamista.

Finanimen sivustolla saatetaan käyttää evästeitä (Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on mahdollistaa, helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle.

3. Hinnoittelu

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tarkastamme hinnat tilauksen käsittelyhetkellä. Jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.

Mahdolliset toimitusaika-arviot ovat viitteellisiä, ja ne on laadittu toimittajien antamien tietojen perusteella. Finanime tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Finanime ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii täysi-ikäisyyden vahvistamista Finanimelle.

4. Toimittaminen

Tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Tilauksella tarkoitetaan tässä yhteydessä tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat heti saatavilla varastossamme, sekä tilauksen maksu on hyväksytty.

Finanime ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Finanimesta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen mahdolliset postikulut veloitetaan erikseen. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, jolloin tilaus perutaan, ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Finanimen ehtojen mukaisesti.

5. Maksaminen

Kauppa syntyy asiakkaan ja Finanimen välille. Finanimen vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Finanimen maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut Finanimelle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Korttimaksutapahtumat sekä verkkopankkien kautta tapahtuvat maksut käsittelee Bambora PayForm:
Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53852 Lappeenranta

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

6. Palauttaminen

Finanimen tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Halutessasi palauttaa tuotteen ota meihin viipymättä yhteyttä sähköpostilla (tilaukset@finanime.fi). Palautuksen yhteydessä muista merkata lähetykseen ”asiakaspalautus”.

Uutena ostetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamaton myyntipakkauksessaan, käytettynä ostetun tuotteen tulee olla pakkauksessaan edelleen sellaisessa kunnossa kun se asiakkaalle toimitettiin. Myyntipakkauksen puuttuessa palautuksesta voimme hyvittää korkeintaan 50% tuotteen arvosta.

Pyydämme asiakasta säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes Finanimelta on tullut tieto palautuksen vastaanottamisesta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16§ mukaisesti.

Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, valmistajan ”satunnaisjärjestyksessä” pakkaamilla keräilykorteilla/julisteilla tai muilla vastaavilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi mm. kuulokkeet, vuodevaatteet, pyyhkeet ym. tekstiilit.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu asiakkaan annettua suostumuksensa toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

7. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet, takuu ei kata normaalia kulumista ja käytöstä johtuvia vaurioita. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa. Jos takuuaikaa ei ole erikseen määritelty tuotetiedoissa, on se yksi vuosi (12kk) ostopäivästä.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Finanime ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla.

8. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Finanime pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@finanime.fi tai kirjeenä. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Finanimea vastaan joko Finanimen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Finanimen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.