Usein Kysyttyä

KMissä manga?

V: Manga on oma mediansa, ja Finanime jo nimensä mukaisestikin sivustona tällä hetkellä pyrkii keskittymään pääosin animeen ja jossain määrin japanilaisiin peli-ilmiöihin. Toki manga ja anime kiistatta kytkeytyvät tiiviisti toisiinsa – mutta pääpaino on animessa.

K: Mitä tarkoittaa verkkokaupan “saatavilla”? Mitkä ovat toimitusajat?

V: Saatavilla olevat tuotteet ilman mitään muita merkintöjä tuotteen kuvauksessa (kuten esim “Tulossa pian” tai “Ennakkotilaus”) ovat aina meillä heti valmiina omassa varastossamme Suomessa, näin tilaus saadaan käsiteltyä & postin kuljetukseen viimeistään kahden arkipäivän kuluessa. Mikäli kyseessä on erikseen toimittajan varastosta tilattava tuote jota meillä ei ole heti välittömästi omassa varastossamme niin merkkaamme sen aina selvästi näkyviin; näin ennakkotilausta / tilaustuotetta harkitseva osaa varautua normaalia pidempään toimitusaikaan. Mikäli olemme kuitenkin epähuomiossa jättäneet tulkinnan varaa, vastaamme aina mielellämme tiedusteluihin!

K: Miksi jotkut verkkokaupan tuotteet ovat salasanasuojattuja?

V: Nämä tuotteet ovat varattuja erikoistilauksia ja tuotesivu on lukittu tilauksen tehneen asiakkaan käyttöön tilauksen viimeistelyä varten. Tuotesivu avautuu myöhemmin vapaasti selattavaksi mikäli kyseessä on yleiseen myyntiin myöhemmin tuleva tuote, joissain tapauksissa tilaus on yksityinen ja tilaussivu poistuu kun sitä ei enää käytetä.

K: Miksi aivan kaikki hakutulokset eivät aina näy tuloksissa..?

V: Vain täysi-ikäisille tarkoitet tuotteemme näkyvät haun tuloksissa vasta kun käyttäjä on vahvistanut olevansa täysi-ikäinen – tämän jälkeen haku palauttaa kaikki tuotteet niin kauan kun vahvistus on voimassa. Vahvistuksen voi tehdä esim klikkaamalla jotakin K18-kategoriaa.

K: “Toimituskulut sisältyvät hintoihin” verkkokaupassa, miten ne oikein sitten on laskettu?

V: Varsinaiset postikulut vaihtelevat erittäin paljon tuotekohtaisesti, riippuen tuotteen pakkauksen koosta, painosta ja toimitustavasta. Tästä syystä päädyimme laskemaan jokaiselle tuotteellemme yksilöllisen hinnan johon sisältyy juuri kyseisen pakkauksen mukainen postimaksu. Perinteinen “+toimituskulut X euroa”-vaihtoehto on kauppiaalle suoraviivaisempi ja helpompi, mutta yleensä tämä tarkoittaa samalla myös että pienikokoisen tuotteen tilaaja maksaa suurikokoisen pakkauksen tilanneen kuluista osan, koska kaikkien tilauksien postikulut pyritään kuitenkin kattamaan kaupan kannalta kokonaisuutena.

Mutta entäpä tilattaessa useampia tuotteita samalla tilauksella? Tällä on joskus vaikutus varsinaisten maksettavien postikulujen osuuteen alentavasti – toisaalta vastaavasti pakkauksen koko, käytettävä työaika ja muut materiaalit kasvavat myös merkittävästi joten kulut lähtökohtaisesti tasaantuvat (mikäli siis tuotteet voidaan ylipäätään toimittaa kerralla samassa lähetyksessä, esim julkaisujen ajankohtien ym. vuoksi). Tilauksen toimituskulujen määrän hinnasta voi aina tarvittaessa kysyä meiltä – vaikka tässä yhteydessä täytyy myös muistaa, että postikulut ovat vain yksi osa kaikista meille syntyvistä hankinta- ja toimitusketjun kuluista. Pyrimme aina etsimään asiakkaalle laadukkaista vaihtoehdoista sen edullisimman ratkaisun.

K: Mistä sivuilla olevat maskotti-tytöt ovat peräisin?

V: Finanimen oman kuvituksen piirtävät taiteilijanimiä “KahoOkashii” sekä “Nez-Box” käyttävät taiteilijaystävämme. Maskottimme ovat Finanimen asukkeja ja omiamme, heitä saa toki halutessaan pyytää omalle koneelleen tilapäisesti vierailemaan yksityiskäyttöön, mutta muunlainen käyttö, julkaisu ja kopiointi on luonnollisesti kielletty – kaikki oikeudet pidätetään, kuten alapalkissa todetaan.

K: Miksi ylipäätään tilata Finanimen kautta eikä suoraan itse?

V: Ulkomailta tilattaessa herää joskus epäilyksiä, kuten onko toimittaja luotettava? Onko tilattu tuote varmasti aito ja lisensoitu? Kuljetuksen aikana voi tapahtua vaurioitumista ja reklamointi ulkomaille saattaa olla vaikeaa. EU:n ulkopuolelta tilattujen tavaroiden kohdalla täytyy suorittaa asianmukainen tulliselvitys veroineen.

On myös mahdollista, että kauttamme löytyy sellaisia keräilyesineitä joita muutoin on hankala – ellei mahdoton – Suomesta käsin löytää.  Hyödynnä kokemustamme ja kontaktejamme tarpeesi mukaan!

Tilaamme tuotteen Suomeen puolestasi, hoidamme vero- ja tullimuodollisuudet sekä varmistamme aitouden ja reklamoimme tarvittaessa mahdolliset kuljetuksen aikana ilmenneet puutteet tai vauriot.

Kustannussyistä pääsääntöisesti vältämme yksittäisien tuotteiden erillistilauksia, vaan kerrytämme tilaukset kuukausittaisiin toimituksiin. Mainitse erikseen jos haluat oman tilauksesi lähetettävän välittömästi – huomioi kuitenkin, että tällöin rahtikustannukset todennäköisesti nousevat.



Avattujen / käytettyjen tuotteiden kuntoluokat selitettynä:

  • A : Uudenveroinen, kaikki osat tallessa. Laatikon sinetöinteippaus on yleensä avattu, laatikko on ehjä
  • B : Yleisilme virheetön, lähemmin tarkasteltaessa kuitenkin havaittavissa normaaleja kulumisen merkkejä
  • C : Merkittäviä vaurioita, värin haalistumista/siirtymistä tai puutteita, viat tai puutteet pyrimme erittelemään kuvauksessa

Scale eli mittakaava; “sitä pienempi figuuri mitä isompi jälkimmäinen numero”.

  • Figuurien yleisimmät mittakaavat ovat: 1/4,  1/6,  1/7,  1/8,  1/10 ja 1/12.
scale figure comparison

Mittakaava antaa viitteitä figuurin koosta ja vaikuttaa figuurin läsnäoloon, joten se vaikuttaa paljon esillepanoon – eri skaalaa olevat figuurit vierekkäin vaikuttavatkin usein olevan yksinkertaisesti “eri paria”. Yksityiskohdissa harvemmin on nykyisin juurikaan eroa, 1/8 saattaa joskus vaikuttaa jopa yksityiskohtaisemmalta kuin 1/6 (vaikka näin ei olisikaan), pienemmässä figuurissa kaikki samat yksityiskohdat ovat pienemmällä alueella. Muistathan kuitenkin samalla myös, että figuurin varsinainen fyysinen koko riippuu aina mittakaavan lisäksi myös alkuperäisestä hahmosta, jalustasta sekä jossain määrin asennosta. Mittakaava onkin yleensä lähinnä makuasia ja harvemmin muodostaa ongelmaa, varsinkaan jos figuureja ei tarvitse kaikkia laittaa lähekkäin samalle tasolle.

Olemmeko onnistuneet vai jäikö jokin asia mietityttämään?

Toisetkin lukijamme saattavat parhaillaan myös pohtia samoja kysymyksiä tai harmitella virheitämme jotka olet huomannut! Kerrothan meille ajatuksesi, näin voimme mekin kasvaa paremmaksi. Voit myös esittää verkkokauppaamme tai tuotteisiin liittyviä kysymyksiä tai kommentteja ja mikäli jätät sähköpostiosoitteen vastaamme Sinulle mahdollisimman pian. Ja tietenkin otamme mielellämme vastaan sekä risut että ruusut!